SPILUDVIKLERE PÅ KONFERENCE

SPILUDVIKLING

TRE DAGE MED SPIL I MALMØ
Hvordan pitcher man sin geniale spil-idé? Og hvordan bliver lydsiden på et kæmpe computerspil egentlig lavet?

Spiludviklerholdet drog onsdag tre dage til Malmø for at deltage i Nordic Game Conference og ikke mindst få svar af nogle af spilindustriens store spørgsmål.

En af dem var Anton Sabroe, som har haft spiludvikling som hovedfag, siden han startede på højskolen i januar.

“Der var virkelig mange interessante talks og foredrag med nogle af de største og mest nørdede inden for branchen,” siger han.

Der var blandt andet foredrag med komponisten bag Fall Out 4 og derudover en masse oplæg om at fortælle den gode historie i digitale spil.

Det var dog ikke hele konferencen, der foregik digitalt. Anton Sabroe og de andre Vallekilde-elever havde lavet deres egen spillecafé, som stod på gode, analoge brætspil. Her blev der spillet alt fra Santorini til Potion Explosion.

Undervejs i et højskoleforløb er der altid en studietur, men samtidig bliver der ofte arrangeret ture som denne.

SPILUDVIKLING

NY UNDERVISER PÅ SPILUDVIKLING

Martin Skarregaard er ny lærer på Vallekilde Højskole. Han skal assistere Thomas Vigild på linjen Spiludvikling.

Læs mere

SPILUDVIKLERE PÅ KONFERENCE

Spiludviklerne har netop været tre dage i Malmø på Nordic Game Conference, hvor de lærte om alt fra lyddesign til storytelling i spil.

Læs mere

SPIL SOM PTSD-BEHANDLING

Kan computerspil hjælpe PTSD-ramte krigsveteraner med at overkomme dagligdags opgaver som besøg i supermarkedet? Det gjorde spiludvikler Christoffer Holmgård os klogere på, da han besøgte Vallekilde.

Læs mere