SPILUDVIKLING

BLIV SPILUDVIKLER PÅ VALLEKILDE HØJSKOLE

LAV DINE EGNE SPIL

På Spiludvikling lærer vi dig at lave dine egne spil. Vi arbejder med spildesign og udvikling af digitale såvel som analoge spil samt lege og forskellige former for interaktionsdesign. Du bliver klogere på spilanalyse og spilforståelse, og sammen undersøger vi spil som kultur- og kommunikationsform. Sidst men ikke mindst lærer du at tænke anderledes, beherske historiefortællingens ædle kunst, og så lærer du, at spil kan fungere på tværs af rigtig mange platforme. Som en del af opholdet kommer du til at designe et eller flere færdige spil, som du kan tage videre ud i livet.

EN LEGENDE TILGANG

Vi forsøger vi at distancere os fra den traditionelle forståelse af at gå i skole. Hos os får du ikke karakterer, men du er faktisk bestået, når du ankommer! Gennem tusindvis af skøre påfund og testforsøg, lærer du spiludviklingens vigtigste egenskab: legen. Undervisningen er meget lidt boglig – det vil sige, at der er rigtig meget fokus på det visuelle. Du kommer både til at indgå i flere forskellige typer gruppearbejder, men der er selvfølgelig også mulighed for at arbejde alene med dine egne projekter.

MØD SPILBRANCHEN

Udover dine faste undervisere kommer du til at møde en masse folk fra den danske spilbranche. Vi skal besøge Spilbar i København, prøve forskellige escape rooms, og så henter vi ofte spilbranchen til Vallekilde i form af spændende gæstelærere og oplæg. Du kommer til at få feedback fra anerkendte spiludviklere, og hvor du sikkert i mange år har stået som spil-forbrugeren, får du nu lov til at få et kig ind bag kulissen, og mærke hvad det vil sige at være producent.

Du får konkret erfaring med:
– programmering
– level design
– PhotoShop
– Unity
– animation
– grafisk design
– projektstyring

Spiludvikling på Vallekilde Højskole er et godt sted at undersøge, om en fremtid som spiludvikler er noget for dig.
Læs mere om datoer og priser her.

Studietur med Spiludvikling på Vallekilde Højskole

REJS MED VALLEKILDE HØJSKOLE
En stor del af opholdet på Vallekilde Højskole er at komme ud og se sig om i verden. Tidligere år har vi blandt andet været i San Francisco, hvor vi har oplevet storbyens pulserende spilindustri. Rejsen for efteråret 2020 er endnu ikke fastlagt.
Læs mere om alle vores rejser her.

Spildesign af elever på Spiludvikling på Vallekilde Højskole

PRØV ET SPIL

I foråret 2018 designede fire elever på Spiludvikling dette spil. Det hedder Debbie’s Diner og går ud på at kaste sko efter hinanden og holde længst tid på et menukort. Klik her for at prøve det.

FØLG HVERDAGEN
Hvordan er det at være elev på Spiludvikling? På vores YouTube-kanal kan du se række videoer fra Spiludvikling og det øvrige liv på højskolen.
HVORDAN BLIVER MAN SPILUDVIKLER?
Hvad enten du interesserer dig for kodning, level design, grafik eller vil opbygge et grafisk portfolio er Vallekilde Højskole et godt sted sted at starte. Hvis du er på udkig efter en spiludvikler-uddannelse har vores elever gennem tiderne blandt andet søgt ind på: Softwareingeniør på SDU, Spildesign på ITU, Multimediedesigner på KEA, Game og visual-design på Design-skolen, Datalogi på KU, Codebreaking på DTU.

UNDERVISERE
Thomas Vigild - underviser på Spiludvikling på Vallekilde Højskole

THOMAS VIGILD
thomas@vallekilde.dk
Thomas var med til at starte Spiludvikling på Vallekilde Højskole i 2010.
Han er journalist, konsulent og foredragsholder med speciale i spil-, lege- og brætspilskultur. Han skriver om spil for Weekendavisen, biblioteksmagasinet Perspektiv samt Politiken. Han er juryformand for den danske brætspilspris Guldbrikken og designer i efteråret 2016 et fysisk gåderum for firmaet Mystery Makers.Thomas er uddannet cand.mag i Musikvidenskab, datalogi og spil fra Københavns Universitet og IT-Universitetet. Han har suppleret med kandidatkurser i journalistik og formidling ved Danmarks Journalisthøjskole. Thomas har som mål at få mindst et godt grin i hver undervisningstime, og så søger han at bruge brætspil som en del af al sin undervisning.

Henrik Kragh - underviser på Spiludvikling på Vallekilde Højskole

Henrik er en garvet blæksprutte inden for spiludvikling. Han startede med at lave grafik før årtusindeskiftet og har siden 2006 arbejdet for den danske spilbranche, hvor han har været omkring de fleste aspekter af både den grafiske og tekniske udvikling af spil, samt markedsføringsløsninger til det private erhvervsliv.Henrik startede sine kreative udfoldelser i filmbranchen, men bevægede sig hurtigt over i spilverdenen, hvor han til at begynde med primært havde fokus på grafik. Fordi Henrik både mestrer grafik og teknik, har han ofte ageret bindeled mellem grafiske og tekniske teams med fokus på opgaver, hvor de to ret forskelligeartede discipliner er filtret uigenkaldeligt sammen.

Henrik har fokus på den intuitive tilgang i sin undervisning og gør en dyd ud af at forklare det abstrakte på kreative måder.

BESØG OS

Hvis du overvejer at tage på højskole, vil vi gerne invitere dig på besøg i Vallekilde, så du kan se, om det er noget for dig. Vi betaler din transport og giver en god frokost.
Klik her for at arrangere dit besøg.

TILMELDING

DIT NAVN

DIN E-MAIL

DIT TELEFONNUMMER

ØNSKET STARTDATO

ØNSKET SLUTDATO

ØNSKET HOVEDFAG

EVENTUELLE SPØRGSMÅL ELLER KOMMENTARER