SPILUDVIKLING

KOM PÅ VENTELISTE
Forårets hold er desværre allerede udsolgt. Tilmeld dig her for at komme på en venteliste.
EN FREMTID SOM SPILUDVIKLER
Lær at lave spil på Vallekilde Højskole.
På Spiludvikling lærer vi dig at lave dine egne spil. Vi arbejder med design og udvikling af digitale såvel som analoge spil samt lege og forskellige former for interaktionsdesign.
I løbet af dit ophold prøver du kræfter med en lang række værktøjer som programmering, level design, Photoshop, animation, grafisk design og projektstyring. Du bliver klogere på spilanalyse og spilforståelse, og sammen undersøger vi spil som kultur- og kommunikationsform.
Du vil lære at lave grafisk design og at programmere i Unity.
Derudover tager vi dig med dybt ind i den danske spilbranche, når vi besøger Spilbar i København, og vi henter spilbranchen til Vallekilde i form af spændende gæstelærere og oplæg.Spiludvikling på Vallekilde er et godt sted at undersøge, om en fremtid som spiludvikler måske er noget for dig.

UGESKEMA
Her kan du se en ugeoversigt der viser hverdagen på Vallekilde Højskole. Oveni kommer selvfølgelig de improviserede arrangementer, foredrag, filmaftner, hyggelige indfald, spontane sportsudfoldelser og ture ud af huset.

Ugeskema_746x200

STUDIETUR

STUDIETUR TIL MONTREAL

En stor del af opholdet på Vallekilde Højskole er at komme ud og se sig om i verden. I foråret 2018 drager Spiludvikling til Montreal i Canada, hvor der er mulighed for at opleve landets spilkultur set igennem spilvirksomheder, teknologi-museer, arkadehaller, brætspilscaféer og escape rooms. Vi kommer til at besøge små som store spiludviklere, der enten arbejder med mobilspil, VR, konsolspil, brætspil eller online-spil. På den måde får du et glimrende indtryk af den sprudlende branche.

Canada med byerne Toronto og særligt Montreal er gennem de seneste par år blevet et internationalt epicenter for spiludvikling og omsætter i dag for over to milliarder dollar med over 20.000 ansatte og over 500 aktive spiludviklings-firmaer. Kæmpespil-serier som Assassin’s Creed, Hitman, Mass Effect, Splinter Cell og Prince of Persia bliver alle udviklet i Canada, og landet er i dag verdens tredjestørste spilindustri kun overgået af USA og Kina.

DATO OG PRIS
I foråret tager alle hovedfagene af sted på samme tid. Foråret 2018 er der afgang den 19. februar, og så er vi hjemme igen den 2. marts. Prisen for rejsen bliver 8.000 kroner. Hertil kan komme ekstra tillæg.

ELEVERNE FORTÆLLER

ELEVERNE FORTÆLLER
Her kan du høre elever fra foråret 2015 – Øjvind Rasmussen og Nicolas Arnvig – fortælle om Spiludvikling på Vallekilde Højskole.
ELEVPRODUKTIONER

ESCAPE ROOM
Undervejs i forløbet, får du mulighed for at lave dine helt egne projekter. Her kan du se, hvordan Louise, David og Luca har valgt at designe Escape Room fyldt med hjernevridere og gys.

ULTIMATE FOOSBALL
På 36 timer skulle Philip Holst Hoverby og David Abramowitz forsøge at skabe et simpelt 2D-spil, hvor man kun kan trykke på én knap. De endte med at lave dette spil, som de kalder Ultimate Foosball.

HOVEDLÆRERE
VIGILD_746

THOMAS VIGILD
Thomas var med til at starte Spiludvikling på Vallekilde Højskole i 2010.
Han er journalist, konsulent og foredragsholder med speciale i spil-, lege- og brætspilskultur. Han skriver om spil for Weekendavisen, biblioteksmagasinet Perspektiv samt Politiken. Han er juryformand for den danske brætspilspris Guldbrikken og designer i efteråret 2016 et fysisk gåderum for firmaet Mystery Makers.Thomas er uddannet cand.mag i Musikvidenskab, datalogi og spil fra Københavns Universitet og IT-Universitetet. Har suppleret med kandidatkurser i journalistik og formidling ved Danmarks Journalisthøjskole.Thomas har som mål at få mindst et godt grin i hver undervisningstime, og så søger han at bruge brætspil som en del af al sin undervisning.

MARTIN SKARREGAARD
Martin har en bred viden inden for de mange forskellige fagområder i spilbranchen. Han har master i “Arts in Computer Games Art and Design fra Goldsmiths University” i London, hvor han også har boet. Derudover har han en B.Sc. i Medialogi fra Aalborg Universitet i København. Oprindeligt var det faktisk et ophold på Vallekilde Højskole, som startede Martins interesse for spil. Ved siden af arbejdet som højskolelærer, arbejder han i dag i sin egen virksomhed, som producerer spil. Derudover elsker han klatring, is og indisk mad.

DEM MØDER DU OGSÅ

caroline_spiludvikling-f17

CAROLINE FANGEL
Kandidat fra Danmarks Designskoles Spil- og Interaktionslinje. Caroline har desuden studeret klassisk tegning og maling på Animations skolen i Viborg.
Hun har arbejdet for spilfirmaer i både København og Hamborg med blandt andet 3D assets, art direction, 2D grafik, user interfaces og nye måder at lave visuelle udtryk til spil på. Ved siden af arbejder hun også med grafisk design, kreativ skrivning og fotografi og har eget freelance firma.
INDBLIK I HVERDAGEN

VIDEO
Hvis du vil lære endnu mere om linjen, er du velkommen til at følge med på vores Youtube-kanal. I denne playliste har vi samlet nogle af de bedste videoer om spiludvikling.
BESØG OS
Hvis du overvejer at tage på højskole, vil vi gerne invitere dig på besøg i Vallekilde, så du kan se om det er noget for dig. Vi betaler din transport og giver en god frokost. Klik her for at arrangere dit besøg.
TILMELDING

DIT NAVN

DIN E-MAIL

DIT TELEFONNUMMER

ØNSKET STARTDATO

ØNSKET SLUTDATO

ØNSKET HOVEDFAG

EVENTUELLE SPØRGSMÅL

ROBOTFILTER
captcha
Indtast ovenstående bogstaver og tal her