fbpx
scroll-down-button scroll-up-button
scroll-down-button scroll-up-button
scroll-down-button scroll-up-button
scroll-down-button scroll-up-button
scroll-down-button scroll-up-button
scroll-down-button scroll-up-button
scroll-down-button scroll-up-button
scroll-down-button scroll-up-button
scroll-down-button scroll-up-button

Spiltalent: Play&Tell 2020

Spiltalent: Play & Tell handler om to ting: 1) at blive en bedre spiludvikler og 2) opbygge sit netværk blandt andre spiludviklere i Danmark – garvede som grønne.

 

Hvornår? Foråret 2021. Den endelige dato ligger endnu ikke fast.

 

Hvor? Spilhovedstaden i Grenaa, N.P. Josiassens Vej 44E, Torvet

 

Transport: Der vil være fælles bustransport fra Sjælland, Fyn og Jylland. (Tilmeldte kontaktpersoner bliver kontaktet angående transport.)

Direkte kontakt til branchen
Målet er, at de unge talenter får indblik i, hvordan spilbranchen fungerer og samtidig skabe et sundt flow af nye talenter til branchen. Derfor skal Spiltalent skabe en mere direkte kontakt mellem den næste generation af unge spiltalenter og de garvede og professionelle spiludviklere fra den danske spilbranche.

 

Få feedback

Denne kontakt sker gennem premieren på endags-festivalen Spiltalent: Play&Tell oktober 2020, hvor unge spiltalenter fra hele landet samles til en dag, hvor alle får mulighed for feedback, ris, ros og vejledning af både professionelle spiludviklere fra den danske spilbranche og andre unge spilskabere. Der vil være feedback indenfor alle discipliner – lige fra programmering og spildesign til visuelt design, historiefortælling og lyd m.m.

Sådan deltager du

Deltagelse i Spiltalent: Play&Tell kræver, at et hold eller en enkeltperson stiller op med en prototype af enten et spil, en verden eller digitalt udviklet grafik. Det vigtigste er ikke hvad, men at deltagerne gerne vil vise frem, videreudvikle og have feedback på deres prototype eller projekt.

 

Del din viden

Bemærk, at Spiltalent: Play&Tell IKKE er en konkurrence eller et gamejam, men en videns- inspirationsdag med fremvisninger, mingling, feedback, faglig pingpong og socialisering. I løbet af dagen vil alle fremmødte få feedback på deres projekt/ prototype fra professionelle fagpersoner. Der vil også være workshops, playshops og et Spildesign Showdown, hvor professionelle spildesignere fremviser koncepter til spil med svære benspænd.

Program

9-10: Ankomst og indtjekning

10-10:30 Keynote: Michael Witus

10:30-11 Keynote: Andrea Brasch

11-12 Workshops / Feedback – Runde 1

12-13 Frokost

13-14 Workshops / Feedback – Runde 2

14-14:15 Kaffepause

14:15 Workshops / Feedback – Runde 3

15-16 Spiltalent 2020: Game Design Showdown

16-18 Spil, mingling og fremvisninger

Dem møder du

Andrea Brasch – CEO & Writer – The Lovable Hat Cult 
20 års erfaring i spil- og reklamebranchen. 7 år i spil-event-planlægning. Grundlægger af Game Girl Workshop & Lyst Summit. Læs mere om Journey of the Broken Circle her.

 

Andrea har altid været mere interesseret i, hvordan teknologi og spil relaterer sig til mennesket, vores udtryksformer og vores adfærdspsykologi, end hvad teknologien kan eller kan hackes. Hun har bl.a. undervist teenage-piger i Israel i spiludvikling med Game Girl Workshop, og er grundlægger af Lyst Summit; et årligt symposium, der udforsker romantik, kærlighed og sex i og gennem spilmediet.  
Michael Witus Schierup – Art Director, underviser, designer, illustrator, artist, grafiker, MDD, NSK, SG. 


Michael startede med at lave grafik professionelt tilbage i 1999. Uddannet fra KADK i 2005,  og arbejdet på spilprojekter som bl.a. Total Overdose, Recoil og Space Hulk. Også udarbejdet piktogram-serie til Billund lufthavn, lavet forpakningsdesign til Coca Cola, Tuborg, Carlsberg, Kronenbourg og mange andre heriblandt et redesign af påskeøllen “Kylle Kylle”, som holdt i 10 år. 

Tak til

Besøg os
Tilmeld dig