Bestyrelsen
Vallekilde Højskole er en selvejende og uafhængig institution. Skolekredsen vælger syv medlemmer til bestyrelsen, som har det overordnede ansvar for højskolen. Herudover udpeger elevforeningen et medlem til højskolens bestyrelse.
Forperson
Stine West Dyhr
Valgt 2024 – 2026
Vibevænget 16
4320 Lejre
Tlf. 2637 7770
Stine.dyhr@gmail.com
Næstforperson
Tyge Trier
Valgt 2024 – 2026
Rahbeks Alle 24, 1. th
1801 Frederiksberg C
t@ttrier.com
Bestyrelsesmedlemmer
Janne Sulkjær
Valgt 2023 – 2025
Triersvej 4
4534 Hørve
Tlf. 5965 6580
Mobil 2372 4522
mail@vallekilde-valgmenighed.dk
Jesper Froda
Valgt 2023 – 2025
Vikæret 1
4534 Hørve
Tlf. 5964 0178
Mobil 2013 3059
jesper_froda@hotmail.com
Helle Solvang
Valgt 2024 – 2026
Rådmandsgade 30, 1
2200 København N.
Tlf. 5144 5610
solvang.helle@gmail.com
Banja Rathnov
Valgt 2024 – 2026
Vallekildevej 141 D
4534 Hørve
Tlf. 3011 0132
Valgt 2023 – 2025
kristofferfro@hotmail.com
Valgt af Elevforeningen
Katrine Schütt
Amagerfælledvej 7
2300 København S
Tlf. 2243 9073
Suppleanter
Ditte Eun Hee Lundgaard-Jensen
Zinnsgade 11, 3. th.
2100 København Ø
Tlf. 6146 0710
Valgt 2024-2025
Skolekreds
Efter højskolens vedtægter kan enhver myndig person, som føler sig knyttet til skolen, blive medlem af skolekredsen. Det gælder også foreninger og institutioner.
Efter højskoleloven skal medlemskab godkendes af bestyrelsen. Afgørelsen kan forelægges generalforsamlingen både af den, som bestyrelsen har afslået at optage og af et mindretal i bestyrelsen.
Medlemskabet er gældende fra 1. januar – 31. december. Kontingent skal være indbetalt for at opnå stemmeret.
Der påhviler ikke medlemmerne nogen økonomisk forpligtelse ud over det indbetalte kontingent, der ikke giver medlemmerne ret til nogen del af institutionens formue eller udbytte af nogen art, men alene til at afgive stemme ved fremmøde på generalforsamlingen. Skolekredsen godkender vedtægterne, herunder højskolens formål og værdigrundlag. Ved den årlige generalforsamling aflægges beretninger, skolens årsrapport fremlægges til godkendelse og der foretages valg til bestyrelsen.
Medlemmer af skolekredsen kan deltage i højskolens korte kurser med rabat.
Bestyrelsen udsender efter hvert bestyrelsesmøde kort referat fra mødet og nyhedsbrev om aktuelle forhold på højskolen.
Ansøgning om optagelse stiles til bestyrelsen og sendes til højskolen på adressen: vallekilde@vallekilde.dk
At flytte på højskole er en stor beslutning. Stedet og de ansatte skal danne rammen for dit liv i op mod et halvt år. Så hvis du overvejer at tage på højskole i mindst 12 uger, vil vi gerne invitere dig på besøg i Vallekilde. Så kan du få en fornemmelse af, om du vil føle dig hjemme på Vallekilde Højskole. Vi betaler din transport (op til 500 kr.)
Et besøg tager en times tid, så vi kommer godt rundt om det hele. Vi viser dig rundt på højskolen, præsenterer dig for underviserne, og så kan du selvfølgelig få lov at stille alle de spørgsmål, du har på hjerte.
Vi anbefaler, at du vælger en af nedenstående datoer, hvor vi altid samler en lille gruppe, der så er sammen på besøg. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er du altid velkommen til at kontakte os – så skal vi nok finde en god mulighed for dig.
Har du spørgsmål er du mere end velkommen til at skrive til kursussekretær Gitte Karen Rosenqvist på gitte@vallekilde.dk eller ringe til os på 59656045.
Tilmelding til venteliste
Tak for din interesse i et ophold på Vallekilde Højskole. Udfyld nedenstående for at komme på vores venteliste. Vi kontakter dig, hvis der kommer en ledig plads.
Hvis du har spørgsmål, er du mere end velkommen til at skrive til Gitte Karen Rosenqvist på gitte@vallekilde eller ringe til os på 59 65 60 45.